بررسي جامع انواع تجهيزات تهويه مطبوع بررسي جامع انواع تجهيزات تهويه مطبوع .

بررسي جامع انواع تجهيزات تهويه مطبوع

اهميت محاسبه ظرفيت برج خنك كننده

فرايند خنك سازي آب در گردش برج هاي خنك كننده در يك سيكل باز و توسط تبخير آب صورت مي گيرد. از اين رو همواره بايد مقداري آب جايگزين اين حجم تبخير شود. عدم اطلاع از شيوه محاسبه دقيق ظرفيت برج خنك كننده متناسب با نياز خريدار، علاوه بر ايجاد اختلال در فرايند خنك كاري منجر به تحميل هزينه هاي اضافي و هدر رفت آب نيز مي شود و در برخي مواقع هم انتخاب برج خنك كننده با ظرفيت نا مناسب حتي باعث آسيب رسيدن به تجهيزات مرتبط به آن مي گردد. در اين مقاله به بررسي معايب انتخاب نادرست ظرفيت برج خنك كننده مي پردازيم.

 معايب انتخاب ظرفيت نامناسب براي برج خنك كننده

 انجام محاسبات دقيق براي ظرفيت سنجي و انتخاب ظرفيت مناسب برج خنك كننده اهميت زيادي دارد. به طوري كه انتخاب غلط ظرفيت دستگاه علاوه بر تحميل هزينه هاي اوليه زياد روي خريد و قيمت برج خنك كننده، خسارات مالي زيادي را نيز مي‌تواند در طول فرايند كار براي تجهيزات مرتبط با آن به شرح زير داشته باشد:

معايب ظرفيت نامناسب برج خنك كننده در پروژه هاي بزرگ و صنعتي

توجه نكردن به محاسبات دقيق و مهندسي در سنجش ظرفيت برج خنك كننده در پروژه هاي صنعتي موجب مي‌شود كه دستگاه عملا عملكرد مطلوبي نداشته باشد. در چنين شرايطي در برخي بازه هاي زماني از روز منجر به توقف اجباري فرايند و خطوط توليد و در نتيجه ضرر و زيان مالي شديد به كارفرمايان و مديران صنعتي مي شود. براي جلوگيري از وقوع چنين مشكلاتي بايد انتخاب ظرفيت برج خنك كننده بر اساس محاسبات دقيق و اصول مهندسي انجام گيرد.

 معايب ظرفيت نامناسب برج در سيستم هاي تهويه مطبوع

در سيستم هاي تهويه مطبوع و ساير مواردي كه از برج خنك كننده به عنوان يك دستگاه مكمل در كنار خريد چيلر استفاده مي‌شود، بسيار مهم است كه ظرفيت برج خنك كننده متناسب با ظرفيت چيلر محاسبه و طراحي شود. عدم دقت در محاسبات و انتخاب ظرفيت دستگاه به صورت سنتي و تجربي علاوه بر افزايش هزينه هاي جاري از بابت خريد دستگاه يا هزينه هاي مربوط به هدر رفت اضافي آب، مي‌تواند باعث بروز صدمات و خسارات مالي زيادي نيز به دستگاه شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۵:۴۲ توسط:negara موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :